Serverion, opgericht in 2015, is een Nederlandse hostingprovider die zich richt op moderne hostingdiensten. Hun directe aanpak zorgt voor hoge klanttevredenheid en langdurige samenwerkingen.
Vanwege de groei van Serverion, kregen we de vraag om bij te dragen aan de ontwikkeling van een portaal voor zowel medewerkers als klanten. Dit portaal zou moeten dienen voor het verwerken van gegevens, plaatsen van bestellingen, beheren van tickets en het realiseren van aanzienlijke automatisering in dagelijkse taken.
Er moest integratie plaatsvinden met meer dan 9 verschillende systemen die op dat moment in gebruik waren, via API-koppelingen, waaronder Stripe, DirectAdmin, Virtualizor, en andere.
Gezien de grote omvang van het project, kozen we voor een aanpak gericht op intensieve communicatie. We splitsten het project op in drie onderdelen: gegevensverwerking, klanteninterface, en automatisering.
We legden eerst een solide basis voor belangrijke functies en nodigden klanten uit om te testen. Door actief feedback van klanten te verzamelen, konden we eenvoudig verder itereren en meerdere functionaltieiten implementeren.
Binnen het dashboard kunnen klanten van Serverion een overzicht zien van gegevens, waaronder openstaande tickets, facturen en actieve diensten.
In de portal kunnen klanten diensten zoals dedicated servers, virtual servers en domeinen bestellen. De functionaliteit koppelt bestellingen direct aan externe systemen, waarna diensten worden opgeleverd en een factuur wordt aangemaakt.
Klanten hebben een helder overzicht van facturen en openstaande bedragen. Bij een te hoog openstaand bedrag wordt de toegang tot de portal beperkt, waardoor zij geen nieuwe diensten kunnen afnemen.
Facturen kunnen betaald worden via gekoppelde betaalproviders, waaronder Stripe, PayPal en CoinPayments voor cryptobetalingen.
Er is een geavanceerd ticketsysteem ontwikkeld, dat geïntegreerd is met een taakbeheersysteem. Dit systeem ondersteunt het aanmaken van subtaken, automatische antwoorden, sjabloonreacties en verzendt notificaties naar zowel medewerkers als klanten.
Een module om serverinformatie en bijbehorende facturen te bekijken, tags toe te voegen en de server te beheren, inclusief starten, stoppen, herstarten en een remote access sessie te activeren.
Klanten kunnen hun account opwaarderen met tegoed om voor diensten te betalen.
Een cruciale functionaliteit waarmee klanten zelf hun IP-adressen en Reverse DNS-records kunnen beheren. Deze functionaliteit is geïntegreerd met externe diensten zoals DirectAdmin, PowerDNS en Netbox.
Er is een module ontwikkeld voor het toevoegen van artikelen aan de kennisbank. Daarnaast is er een API beschikbaar gemaakt voor het beheren van servers en het ophalen van informatie over diensten.
Binnen het dashboard kunnen klanten van Serverion een overzicht zien van gegevens, waaronder openstaande tickets, facturen en actieve diensten.
In de portal kunnen klanten diensten zoals dedicated servers, virtual servers en domeinen bestellen. De functionaliteit koppelt bestellingen direct aan externe systemen, waarna diensten worden opgeleverd en een factuur wordt aangemaakt.
Klanten hebben een helder overzicht van facturen en openstaande bedragen. Bij een te hoog openstaand bedrag wordt de toegang tot de portal beperkt, waardoor zij geen nieuwe diensten kunnen afnemen.
Facturen kunnen betaald worden via gekoppelde betaalproviders, waaronder Stripe, PayPal en CoinPayments voor cryptobetalingen.
Er is een geavanceerd ticketsysteem ontwikkeld, dat geïntegreerd is met een taakbeheersysteem. Dit systeem ondersteunt het aanmaken van subtaken, automatische antwoorden, sjabloonreacties en verzendt notificaties naar zowel medewerkers als klanten.
Een module om serverinformatie en bijbehorende facturen te bekijken, tags toe te voegen en de server te beheren, inclusief starten, stoppen, herstarten en een remote access sessie te activeren.
Klanten kunnen hun account opwaarderen met tegoed om voor diensten te betalen.
Een cruciale functionaliteit waarmee klanten zelf hun IP-adressen en Reverse DNS-records kunnen beheren. Deze functionaliteit is geïntegreerd met externe diensten zoals DirectAdmin, PowerDNS en Netbox.
Er is een module ontwikkeld voor het toevoegen van artikelen aan de kennisbank. Daarnaast is er een API beschikbaar gemaakt voor het beheren van servers en het ophalen van informatie over diensten.
“In medio 2019 klopten we bij Lifino aan voor een nieuw programma voor ons bedrijf. Ze ontwikkelden een systeem dat ons team van 30 dagelijks gebruikt om klantgegevens te bekijken, fiscale verslaggeving, uren te registreren, en meer.
We werken inmiddels al 5 jaar samen met Danny en zijn team. De betrokkenheid en goede suggesties waarderen we enorm! Het programma bespaart ons ongeveer zo’n 30% in tijd. We zijn er super tevreden mee!”
CEO, RAAD International
“Lifino luistert goed naar jouw wensen en maakt zo iets wat zo goed mogelijk bij jouw bedrijf past.
Ook de nazorg is prima; regelmatig vragen ze of alles nog goed en naar wens functioneert. En de prijs is ook prima!”
Eigenaresse, Ons Wooneiland
“De mannen van Lifino hebben ons uitstekend geholpen met de omzet te verhogen van onze webshops Healthy Bakers en Happy Bakers.
Duidelijke communicatie, snel bereikbaar en effectieve marketingstrategieën”
Manager, The Master Bakery