Happy Bakers is een bakkerij gevestigd in Middelburg. Ze verkopen een breed scala aan glutenvrije producten zoals broden, bagels, cake en koek. De producten van Happy Bakers zijn 100% glutenvrij en smaken hetzelfde als gewoon brood en banket.
Omdat de oude website een tijd offline had gelegen en er een nieuwe website gebouwd moest worden, waren we veel goede posities verloren. Het was dus zaak om deze voor december weer te verkrijgen, want dan begint voor Happy Bakers het top seizoen. Online zichtbaarheid is dus een must!
Voordat we aan een traject beginnen, voeren we altijd een zoekwoordonderzoek uit. Hierdoor krijgen we inzicht in waar mensen in Nederland naar zoeken. Zo kwamen we erachter dat er meer dan 6.000 keer wordt gezocht op ‘glutenvrij brood’ in december, en dat de zoekwoorden ‘glutenvrije oliebol’, ‘bagels’, ‘broodjes’, ‘cake’ en ‘koek’ bij elkaar meer dan 10.000 keer werden opgezocht.
Doordat de oude webshop enige tijd niet beschikbaar was en er een noodzaak ontstond voor een nieuwe, verloren we veel sterke posities. We hebben echter op een data-gedreven wijze orde op zaken gesteld, door categorieën en pagina’s te structureren op basis van inzichten verkregen uit het zoekwoordonderzoek.
Met een gedetailleerde conversiemeting in de nieuwe webshop, konden we nauwkeurig de opbrengst van elke geïnvesteerde euro bepalen, wat ons in staat stelde het budget optimaal te alloceren richting de verschillende kanalen.
We hebben onze online zichtbaarheid versterkt door zowel Google-campagnes als Google Shopping in te zetten. Deze strategie, in combinatie met zoekmachine optimalisatie (SEO), maakte het ons mogelijk om effectief de doelgroep te bereiken die op zoek was naar onze producten. Binnen een maand genereerden zoekmachine advertenteren (SEA) 649 aankopen tegen een kosten per conversie van €1,66, wat neerkomt op een toename van 200% ten opzichte van de vorige maand.
Met behulp van social media advertenties richtten we ons vooral op het vergroten van onze zichtbaarheid, met als doel een zo groot mogelijk publiek te informeren over onze acties rond oliebollen en brood. In december bereikten we hiermee 281.874 personen, waarvan 23.480 doorklikten naar meer informatie.
Daarnaast maakten we gebruik van organische posts en e-mailmarketing om onze volgers en abonnees te informeren over onze promoties, waarbij de nadruk lag op het aanbieden van kortingen en het benadrukken van de beperkte beschikbaarheid van onze aanbiedingen.
In december realiseerden we een indrukwekkende groei van 129% in websitebezoekers. Door zoekadvertenties en Google Shopping in te zetten, realiseerden we binnen een maand 651 aankopen, met een kosten per conversie van slechts €1,66.
Deze strategische inspanningen resulteerden in een omzetstijging van 76% vergeleken met de maand ervoor.
“In medio 2019 klopten we bij Lifino aan voor een nieuw programma voor ons bedrijf. Ze ontwikkelden een systeem dat ons team van 30 dagelijks gebruikt om klantgegevens te bekijken, fiscale verslaggeving, uren te registreren, en meer.
We werken inmiddels al 5 jaar samen met Danny en zijn team. De betrokkenheid en goede suggesties waarderen we enorm! Het programma bespaart ons ongeveer zo’n 30% in tijd. We zijn er super tevreden mee!”
CEO, RAAD International
“Lifino luistert goed naar jouw wensen en maakt zo iets wat zo goed mogelijk bij jouw bedrijf past.
Ook de nazorg is prima; regelmatig vragen ze of alles nog goed en naar wens functioneert. En de prijs is ook prima!”
Eigenaresse, Ons Wooneiland
“De mannen van Lifino hebben ons uitstekend geholpen met de omzet te verhogen van onze webshops Healthy Bakers en Happy Bakers.
Duidelijke communicatie, snel bereikbaar en effectieve marketingstrategieën”
Manager, The Master Bakery