Als je door het centrum van Burgh-Haamstede loopt, zul je ze ongetwijfeld herkennen aan hun opvallende grote gele logo. Tijdens de zomerperiode verhuren ze veel fietsen aan toeristen, maar ook lokale inwoners weten Bouwman te vinden.
In het voorjaar is het er echter wat rustiger dan in de zomer, wat voornamelijk te wijten is aan het lagere aantal toeristen. Om die reden wilden zij in het voorjaar, van maart tot juli, meer zichtbaarheid genereren. Dit bracht hen bij de volgende vraag die aan ons werd voorgelegd:
Hoe kunnen we het aantal fietsverhuuraanvragen in het voorjaar verhogen?
Voordat we de meest geschikte kanalen inzetten, starten we altijd met een zoekwoordonderzoek. Dit stelt ons in staat te begrijpen waar mensen naar zoeken en welke kanalen we moeten gebruiken om deze doelgroep te bereiken op het moment dat ze een zoekopdracht uitvoeren.
Zo ontdekten we onder andere dat het zoekwoord ‘fietsverhuur in Burgh-Haamstede’ in maart 390 keer, in april 590 keer, in mei 880 keer en in juni en juli elk 1000 keer per maand werd gezocht.
Door deze specifieke zoekintenties te begrijpen, werd het ons duidelijk dat er een vraag naar fietsverhuur bestaat. Nu is het aan ons de taak om dit zoekgedrag te benutten en om te zetten in websitebezoeken voor Bouwman.
We hebben een gebruiksvriendelijke website ontwikkeld die bezoekers in staat stelt moeiteloos diensten te verkennen en offertes aan te vragen. De website moest een sfeer van expertise, betrouwbaarheid en vakmanschap weerspiegelen, om zo het vertrouwen van de bezoekers te winnen.
Wanneer mensen zoeken naar fietsverhuur in Burgh-Haamstede, moet Bouwman zichtbaar zijn. We hebben gekozen voor zoekmachine adverteren (SEA), omdat de website via zoekmachine optimalisatie (SEO) nog niet een hoge positie had bereikt, wat resulteerde in onvoldoende klikken.
Voordat we begonnen met adverteren, hebben we metingen verricht voor het offerteformulier, klikken op het telefoonnummer en klikken op het e-mailadres. Door deze metingen te importeren in het Google Advertentieaccount, konden we precies bepalen hoeveel elke geïnvesteerde euro ons opleverde.
Ook stelden deze metingen ons in staat het algoritme aan te passen, zodat het begreep wat voor ons belangrijk was, in dit geval offerteaanvragen voor fietsverhuur. Hierdoor konden we op basis van data experimenteren en vaststellen wat wel en niet werkte.
Na drie maanden Google Ads te hebben gebruikt, leidde dit tot 95 offerteaanvragen voor het huren van een fiets, met kosten van € 7,- per offerteaanvraag.
De waarde van een offerteaanvraag is variabel. Zo omvatte een offerteaanvraag soms “4 elektrische fietsen die mensen voor een week wilden huren”, terwijl een andere aanvraag “2 fietsen voor 2 dagen” kon betreffen.
De uitkomsten van onze campagnes waren uiterst positief, aangezien ze aanzienlijk hebben bijgedragen aan een verhoging van zowel de omzet als de winst.
“In medio 2019 klopten we bij Lifino aan voor een nieuw programma voor ons bedrijf. Ze ontwikkelden een systeem dat ons team van 30 dagelijks gebruikt om klantgegevens te bekijken, fiscale verslaggeving, uren te registreren, en meer.
We werken inmiddels al 5 jaar samen met Danny en zijn team. De betrokkenheid en goede suggesties waarderen we enorm! Het programma bespaart ons ongeveer zo’n 30% in tijd. We zijn er super tevreden mee!”
CEO, RAAD International
“Lifino luistert goed naar jouw wensen en maakt zo iets wat zo goed mogelijk bij jouw bedrijf past.
Ook de nazorg is prima; regelmatig vragen ze of alles nog goed en naar wens functioneert. En de prijs is ook prima!”
Eigenaresse, Ons Wooneiland
“De mannen van Lifino hebben ons uitstekend geholpen met de omzet te verhogen van onze webshops Healthy Bakers en Happy Bakers.
Duidelijke communicatie, snel bereikbaar en effectieve marketingstrategieën”
Manager, The Master Bakery