Veel van onze vrienden en kennissen werken in de horeca. Toen we op een vrijdagavond een drankje deden, kwam het gesprek op het onderwerp reviews. Vaak beloven gasten om een review achter te laten, maar toch doen ze dat uiteindelijk niet.
Vergeten ze het, vinden ze het te veel moeite, of zeggen ze gewoon ‘ja’ om ervan af te zijn? Eén ding is zeker: het moet snel en eenvoudig geregeld zijn, zodat mensen ter plekke nog een review kunnen achterlaten. Hieronder leggen we je uit hoe wij dit voor ze hebben opgelost.
Als je niet bekend bent met NFC, geen zorgen, ik leg het uit. NFC (Near Field Communication) is een draadloze technologie waarmee informatie tussen twee apparaten kan worden uitgewisseld. Omdat de meeste smartphones NFC ondersteunen, kunnen gebruikers een signaal ontvangen door hun apparaat dicht bij de NFC-chip te houden.
Omdat de chips in onze bordjes zijn geïntegreerd, kunnen gasten het signaal ontvangen door met hun telefoon tegen het bordje aan te tikken.
Op de website hebben we koppelingen gemaakt met Google, TripAdvisor, Facebook en nog meer platformen.
Hierdoor kunnen gasten snel het platform kiezen en eenvoudig binnen twee klikken een review achterlaten zonder overbodige stappen.
Dit systeem stimuleert gasten om ter plekke reviews achter te laten én het dus niet kunnen vergeten wanneer ze thuis zijn.
Om te bepalen hoeveel reviews de bedrijfseigenaar ontvangt, kan hij of zij een app gebruiken. In deze app kan hij zien welke reviews binnenkomen, de aard van deze reviews (positief/negatief) en kan hij met behulp van kunstmatige intelligentie (AI) automatisch reageren.
Voor de bedrijfseigenaar biedt dit inzicht in de ervaringen van zijn gasten. Als een dienst of service minder goed verloopt en iemand schrijft daar een review over, kan hij direct via de app reageren en mogelijk een oplossing bieden. Zo kan imagoschade voorkomen worden.
De NFC-bordjes en het reviewsysteem worden zeer positief ontvangen. Bedrijfseigenaren zien het aantal reviews toenemen en vinden het gemakkelijk om via de app te reageren. Ze geven ook aan dat ze meer inzicht krijgen in de ervaringen van hun klanten of gasten.
Het belang van reviews is enorm groot. Daarom zijn we blij dat we op deze manier waarde kunnen bieden.
“Google Reviews zijn enorm belangrijk voor ons en Danny en Rick hebben ons goed geholpen door ons reserveringssysteem te koppelen. Hierdoor ontvangen onze gasten automatisch een sms of e-mail om een review achter te laten na hun etentje.
Ook hebben ze speciale bordjes geïnstalleerd in de zaak die gasten met hun telefoon kunnen aantikken om een review te plaatsen. Super handig!!”
Bedrijfsleidster, Restaurant Zeebinkie
“In medio 2019 klopten we bij Lifino aan voor een nieuw programma voor ons bedrijf. Ze ontwikkelden een systeem dat ons team van 30 dagelijks gebruikt om klantgegevens te bekijken, fiscale verslaggeving, uren te registreren, en meer.
We werken inmiddels al 5 jaar samen met Danny en zijn team. De betrokkenheid en goede suggesties waarderen we enorm! Het programma bespaart ons ongeveer zo’n 30% in tijd. We zijn er super tevreden mee!”
CEO, RAAD International
“Lifino luistert goed naar jouw wensen en maakt zo iets wat zo goed mogelijk bij jouw bedrijf past.
Ook de nazorg is prima; regelmatig vragen ze of alles nog goed en naar wens functioneert. En de prijs is ook prima!”
Eigenaresse, Ons Wooneiland
“De mannen van Lifino hebben ons uitstekend geholpen met de omzet te verhogen van onze webshops Healthy Bakers en Happy Bakers.
Duidelijke communicatie, snel bereikbaar en effectieve marketingstrategieën”
Manager, The Master Bakery