Rubik Auto’s, een bedrijf gevestigd in Bruinisse. Zij zijn gespecialiseerd in auto onderhoud, reparaties en occasions. Een bedrijf dat al 9 jaar auto’s repareert voor jong en oud. Als je zoekt naar een beoordeling over Rubik, zul je veelal lovende woorden tegen komen.
Een hogere positie in Google is één van de vele elementen die tot een betere concurrentie positie kan lijden. Natuurlijk spelen andere aspecten ook een rol, maar laten we ons nu even richten op de online vindbaarheid. In Google worden dagelijks 3,5 miljard zoekopdrachten ingevoerd. Van schoenen tot auto’s, en van gezondheidsadvies tot aan de ideale vakantiebestemming. Veel Bedrijven proberen hier van te profiteren, logisch toch, want op Google is namelijk je grootste doelgroep te vinden.
“Kunnen jullie ons helpen om de online zichtbaarheid te verhogen?” – Elman
Absoluut, was onze eerste reactie. Na een uitgebreid onderzoek, hebben wij besloten om twee verschillende Google Adwords campagnes in te zetten. Zo richtte één campagne zich op occasions, of te wel, mensen die op zoek zijn naar een 2dehands auto, terwijl de andere campagne gericht was op auto onderhoud en reparatie. Hierdoor konden wij twee doelen realiseren. Betreft de eerste campagne was het van het belang dat regio Rotterdam en omstreken werd bereikt. De tweede campagne werd gericht op de lokale omgeving: de inwoner van Schouwen-Duiveland.
Online vindbaarheid heeft niet alleen te maken met betaalde advertenties, maar ook met het verbeteren van je organische positie (SEO). De volgende factoren hebben geleid tot een sterkere online positie:
Google Mijn Bedrijf
Google Mijn Bedrijf is het online visitekaartje van je bedrijf. Daarom is het belangrijk dat deze pagina is voorzien van de juiste informatie. Zo hebben wij belangrijke termen toegevoegd, waardoor het aanbod beter aansluit op de vraag . Zodra een potentiële klant zoekt naar bijvoorbeeld een tweedehands auto, is het belangrijk dat je hier ook op gevonden wordt. Simpel, maar de vorm van communicatie is ó zo belangrijk.
Zoekwoorden
Zoekwoorden vormen de basis voor zoekmachine optimalisatie van een website en begint bij het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek. Het is overigens erg belangrijk om te weten waar jouw doelgroep naar zoekt. Uiteindelijk hebben we op basis van het zoekvolume, zoekwoorden geselecteerd en verwerkt in de metadata, of te wel, de achterliggende pagina structuur.
Technische optimalisatie
Een goedwerkende website is voor Google een belangrijk punt bij het bepalen van een betere organische positie. Een website moet immers gebruiksvriendelijk zijn voor de bezoeker. De snelheid van de website speelt hier een grote rol in. Door een paar kleine aanpassingen zoals: afbeeldinggrote, tekst en koppelingen is de gebruiksvriendelijkheid van de website verbeterd, wederom ook de positie in Google.
Allereerst willen wij jullie bedanken voor het lezen van onze klantcase. Heeft jouw onderneming ook een boost nodig in Google. Neem dan vrijblijvend contact op en dan kunnen we onder het genot van een kopje koffie (of thee) de mogelijkheden bespreken.